PROIECTE FABIZ

O facultate bună trebuie să fie activă și în afara orelor de curs. De aceea, Facultatea de Administrarea Afacerilor în limbi străine a dezvoltat o serie de proiecte adresate atât studenților cât și liceenilor precum Școala de vară de Limba Germană, Forumul pentru Dezvoltare Durabilă și Antreprenoriat, sesiuni de comunicare științifică etc. Proiectele FABIZ sunt caracterizate prin calitatea organizării și a invitaților de top. Te invităm pe această cale să iei parte la fiecare eveniment organizat de facultatea noastră pentru a te convinge singur de aceste lucruri.

Scoli de vara

SCOALA DE GERMANA

SDG-2016_Site-SDG_851x315

Academia de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Administrarea Afacerilor in Limbi Straine (FABIZ)

organizeaza in colaborare cu partenerii sai, in cadrul unui proiect desfasurat pe termen lung care are ca scop principal promovarea limbii, civilizatiei si culturii germane in randul tinerilor in Romania, o Scoala de Vara de Antreprenoriat si Limba Germana. Acest program se bucura de un succes deosebit, iar anul acesta se Scoala de Vara se afla la cea de-a cincea editie. Participanții se împart în două categorii principale: studenți ai unor prestigioase universități și liceeni în clasele terminale de la colegii naționale și licee de renume din întreaga țară.

Scoala de Vara este un program intensiv de invatare a limbii germane (4 ore/zi cursuri) adresat persoanelor de peste 16 ani, indiferent de nivelul de limba (exista grupe pentru fiecare nivel organizate in functie de Cadrul European de Referinta pentru Limbi Straine). Grupele de lucru sunt mici (10-15 persoane) impartite in functie de nivelul de cunostinte de limba germana. Profesorii vin din Germania si Austria, sunt vorbitori nativi, au studii de specialitate in domeniul predarii limbii germane strainilor si/sau experienta relevanta in domeniu.

Pe langa cursurile de limba sunt oferite diferite prezentari si seminarii pe tema antreprenoriatului si practicilor de management in spatiul german, cultura si civilizatia germana si un program atragator de timp liber. Acest program este organizat impreuna cu profesorii de germana si ofera posibilitatea de a exersa cunostintele intr-o atmosfera relaxata. De asemenea sunt oferite diverse prezentari asupra posibilitatilor si pasilor ce trebuie urmariti pentru a urma un program de studiu in limba germana.

Scoala de Vara ofera de asemenea oportunitatea de a lega prietenii frumoase, de a cunoaste alti tineri din tara si strainate care impartasesc interese comune si care doresc sa afle lucruri noi despre cultura, civilizatia si mediul de afaceri german.

Anual se organizeaza trei editii ale Scolii de Vara, in perioada iulie- septembrie. Toate cele trei editii au loc in zona pitoreasca a Brasovului. Pentru mai multe detalii si informatii puteti intra pe site-ul www.scoaladegermana.ro.

Sesiuni de comunicari stiintifice

Sesiunea de Comunicări ştiinţifice studenţeşti UNESCO<br /> pentru ADMINISTRAREA AFACERILOR – Maşini şi sisteme de producţie (UPB)<br /> MEDIUL DE AFACERI

OPEN for Business, parte a asociaţiei profesionale Society for Business Excellence, urmăreşte consolidarea legăturii dintre mediul academic şi cel privat, precum şi facilitarea dezvoltării de către tineri a unor aptitudini şi abilităţi esenţiale în urmarea unei cariere de succes în domeniul în care îşi doresc să activeze.

Prin organizarea sesiunilor de comunicare, Open4Business creează oportunitatea utilizării cunoştinţelor dobȃndite de către studenţii FABIZ şi IMST ȋntru cercetarea/rezolvarea unor situaţii reale din mediul economic. Organizaţiile participante propun teme de cercetare din sfera proprie de interes, iar studenţii le pot alege pe cele apropiate de ȋnclinaţiile personale, cunoştinţele şi intenţiile lor de dezvoltare a carierei. Lucrările prezentate ȋn plen sunt evaluate de către o comisie de evaluatori alcătuită din reprezentanţi ai ambelor departamente şi cel puţin un reprezentant al firmei care a propus tema respectivă. Premiile sunt, de asemenea, ȋnmȃnate de către fiecare companie ȋn parte, conform propriei jurizări. Expunerile se realizează ȋn limba romȃnă sau engleză.

Ȋn realizarea evenimentelor, sunt implicati activ, promovȃnd oportunitatea şi ȋndrumȃnd studenţii ȋn cercetare, următoarele cadre didactice:

  • Prof.univ.dr. Alina Mihaela Dima, director departament UNESCO pentru Administrarea Afacerilor,
  • Conf.univ.dr. Tatiana Segal, UNESCO pentru Administrarea Afacerilor,
  • Asist. univ. dr.Shahrazad Hadad, UNESCO pentru Administrarea Afacerilor
  • Prof.univ.dr. Costel Cotet, prodecan IMST, – Lect.univ.dr. Mihai Ghinea, coordonator MSP, IMST al SCSS.

De-a lungul ediţiilor, au fost ȋnscrişi ȋn concurs un număr de 64 studenţi cu 68 lucrări pe teme de cercetare propuse de P&G, Yourway Counseling, Epic Playground, Projects Development Consultants, Ziarul Financiar, TUV Karpat, Konrad-Adenauer-Stiftung, BEIA, A_BEST, Deloitte Romȃnia, ASSA ABLOY, Glazeon, InfoCont, Accenture, Cutiuţa cu poveşti, Artivist, Let’s do it, Romania.

Ziua Interculturala FABIZ

Facultatea de Administrarea Afacerilor cu Predare in Limbi Straine (FABIZ) sarbatoreste anual in luna decembrie Ziua Interculturala FABIZ. Studenti ai facultatii din diferite tari isi prezinta traditiile si obiceiurile si cu totii -studenti, profesori, personal administrativ- avem oportunitatea sa interactionam, sa ne cunoastem mai bine intr-un mediu informal, sa aflam lucruri noi despre alte culturi si sa ne bucuram impreuna de o seara placuta cu mancare, bautura si muzica buna.

Fiecare tara beneficiaza de un mic stand pe care il decoreaza cum doreste, astfel incat sa fie reprezentativ pentru cultura respectiva…De asemenea am avut parte de frumoase programe artistice (muzica, dans, prezentare costume traditionale etc.) care ne-au incantat, bucurat si “ajutat” sa ne cunoastem colegii dintr-o alta perspectiva decat cea academica

Ziua interculturala - decembrie 2015

Ziua interculturala - decembrie 2016

ICBE - 2016

International Conference on Business Excellence (in Energy, Climate Change and Sustainability)

Prima ediție a International Conference on Business Excellence in Energy, Climate Change and Sustainability s-a desfasurat pe data de 3 martie 2016 in cadrul Facultatii Administrarea Afacerilor cu predare in limbi straine (FABIZ/ASE Bucuresti) si a avut ca obiectiv principal consolidarea parteneriatului dintre mediul academic si mediul de afaceri din sectorul energetic prin promovarea programului de Masterat Administrarea Afacerilor in Energie. Astfel conferinta a reunit unii dintre cei mai valorosi actori din domeniul energetic (Valeriu Binig, Corina Popescu, Ion Lungu, Iulian Iancu, Radu Dudau etc) care si-au confirmat suportul pentru sustinerea acestui program de masterat in vederea formarii de specialisti in domeniu prin implicarea directa in procesul de predare, curriculum si evaluarea studentilor.

La conferinta au participat peste 50 de specialisti, profesori, studenti cu preocupari in acest domeniu care au prezentat prin intermediul unor lucrari cu continut stiintific cele mai recente evolutii in acest domeniu corelate cu perspectivele liberalizarii pietei UE in domeniul energetic.

Partenerii media care au participat la aceasta conferinta: Investenergy, Focus-energetic, Energynomics si Agerpres au relatat acest eveniment pe fluxurile importante de stiri in domeniu. Acestia considera ca evenimentul este un pas important in consolidarea parteneriatului dintre mediul academic si de afaceri din sectorul energetic, iar programul Business Energy MBA poate contribui la formarea de specialisti in acest domeniu.

Guest speakeri

  • Corina POPESCU, Ministry of Energy
  • Constantin BRĂTIANU , The Bucharest University of Economic Studies
  • Iulian IANCU, Chamber of Deputies, the Committee for Industry and Services
  • Radu DUDĂU, Energy Policy Group
  • Ion LUNGU, CEZ Trade Romania; AFEER
  • Valeriu BINIG, Ernst & Young Romania
  • Marius STAN, Argonne National Laboratory

Parteneri

  • MBA program “Entrepreneurship and Business Administration in Energy”
  • Journal “Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society”
  • Business Excellence Publishing House
  • Procter and Gamble Marketing Romania
  • Artivist
  • INVESTenergy
  • Focus-Energetic
  • Energynomics
  • AIIR – Asociația Inginerilor de Instalații din România
  • Agenția Națională de Presă AGERPRES
  • Gaggia Milano

Comitetul de Organizare

  • Adrian Dumitru TANŢĂU, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania
  • Alina Mihaela DIMA, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania
  • Deaconu Alecxandrina, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania
  • Valentina Mihaela GHINEA, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania
  • Shahrazad HADAD, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania
  • Cătălin CURMEI, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania
  • Maria NICHIFOR, The Bucharest University of Economic Studies (ASE), FABIZ, Romania

Articole de specialitate online

ICBE - 2017

The 11th International Conference on Business Excellence

Strategy, Complexity and Energy in changing times

30-31 March 2017

The first goal of this international conference is to reunite specialists from the triple-helix fields: university and research, consultancy and business, and policy making pursuant to optimizing the business added value by providing a stimulating environment for knowledge and knowhow business excellence transfers and alliance formation.

The second goal of this international conference relates to bridging the Romanian business environment with the international business environment by ensuring a better understanding of new challenges, opportunities and threats generated by globalization and competition in general and in fields like energy, social entrepreneurship and others.

The third goal is to place in this newly emergent context the architecture of the business administration higher education by championing new and challenging programs meant to equip the students for a more aggressive competitive business ecosystem.

The minitracks/workshops of this edition of the 2017 ICBE conference were focused on the following dimensions:

  • Complexity
  • Challenges and strategies in business education
  • Energy, Climate Change and Sustainability
  • Social Entrepreneurship for Local Change
  • Human Resources – A Game Changer of the Business Strategy
  • International perspectives on future developments
  • Sustainability in tertiary sector
  • Digitization of Businesses
  • International business finance in a globalized world
  • Challenges for developing generic and employability skills for global business
  • Business models and competitive advantage for technology transfer organizations
  • Computational Basics of Data Science

The 11th edition of the International Conference on Business Excellence has attracted the interest of 215 authors who submitted their scientific abstracts, out of which 124 were accepted for being presented at the conference, leading to a rejection rate of aprox. 45%. The geographical distribution of the guest speakers, authors and members of the scientific committee covers the following countries: Bulgaria, France, Germany, Hungary, Iran, Italy, Mexico, Poland, Romania, Serbia, Singapore, Spain, Switzerland, The Netherlands, Turkey, UAE, and USA.

The Proceedings of the 11th International Conference on Business Excellence is published under De Gruyter Publishing House and will be indexed in various international databases.

The Guest speakers of the 11th edition of ICBE were:

  1. Constantin BRATIANU, The Bucharest University of Economic Studies
  2. Wolfgang Karl HÄRDLE, Humboldt University Berlin
  3. Michael STOICA, Washburn University School of Business
  4. Marius STAN, Argonne National Laboratory and University of Chicago and Northwestern University

ICBE 2017 IN PICTURES

Competitia L’Oreal

Brandstorm 2016 National Finals in Romania

Competitia internationala BRANDSTORM si FABIZ

In anul 2014-2015 pentru prima data studentii FABIZ au avut ocazia sa participe la competiția internațională BRANSTORM – Let Innovation Take Off organizată de conglomeratul multinațional L’Oreal pe tema “Redesigning the Business Retail Travel Experience – divizia de lux – Lancome”.

In cadrul acestei competitii, sub indrumarea cadrelor didactice din Departamentul UNESCO pentru Administrarea Afacerilor (prof. univ. dr. Alina Mihaela Dima, conf. univ. dr. Valentina Mihaela Ghinea si drd. Sharazad Hadad), studentii participanti au solutionat si, ulterior, prezentat, un studiu de caz cu date reale. Lucrarile au fost evaluate de catre specialistii companiei l’Oreal, tot iar la finalul fiecarei etape acestia au oferit feedback tuturor echipelor.

In semifinalele nationale ale concursului s-au calificat 17 echipe, 15 dintre acestea fiind de la FABIZ, 1 de la Marketing si 1 de la SNSPA.

Finala nationala s-a desfasurat la sediul central al companiei l’Oreal (Bucuresti) si s-a incheiat cu alegerea echipei Di-French ca fiind reprezentanta companiei l’Oreal din Romania la finala internationala de la Paris. Di-French a fost formata din 3 studenti FABIZ Erasmus: D. Pavel, C. Peuchot, P. Micouleau, de la sectia engleza, anul III.

Rezultatele colaborarii si dovada implicarii noastre s-au reflectat in faptul ca o echipa de studenti de la FABIZ coordonata de cadre didactice din departamentul nostru (drd. Hadad Shahrazad, prof.univ. dr. Alina Mihaela Dima) a castigat faza nationala si a reprezentat Romania, ASE si, implicit, FABIZ, in competitia internationala L’Oreal Brandstorm 2015 de la Paris. Astfel, reprezentantii facultatii noastre (studenti si cadre didactice), au reusit sa promoveze FABIZ si pe plan international, dovedind, in acelasi timp, si dimensiunea internationala a facultatii, respectiv a departamentului nostru. De asemenea, un rezultat important de semnalat este faptul ca unul dintre studentii participanti la competitia finala a obtinut o pozitie in cadrul companiei L’Oreal ca urmare a acestei competitii.

Competitia internationala l’Oreal s-a desfasurat si<br /> pe parcursul anului universitar 2015-2016, cu tema: La Roche-Posay.

Reprezentantii companiei au avut intalniri cu cadrele didactice si studentii FABIZ pentru promovarea concursului astfel:

  • 8 octombrie 2015, ora 13,30 pentru anul III sectia engleza, Amfiteatrul 3
  • 13 octombrie 2015, ora 16,30, sala 4102 pentru programul master engleza si au fost invitati si colegi din departament pentru promovarea concursului la sectia germana si franceza)

Competitia a fost promovata si prin afisele de la avizierul facultatii si retele de socializare (facebook).

Astfel, din totalul de 90 echipe inscrise in competitie la nivel national, 53 de echipe au reprezentat FABIZ-ul. Dintre acestea, 42 de echipe au reusit sa finalizeze si sa transmita in termen proiectul (1-30 noiembrie 2015), pe platforma pusa la dispozitie de l’Oreal.

In urma analizei de specialitate, au fost selectate 20 de echipe dintre care: 15 reprezentand FABIZ-ul, 2 REI-ul, 2 Facultatea de Marketing si una de la SNSPA.

Semifinala s-a desfasurat in perioada 14-15 decembrie la sediul l’Oreal din Bucuresti, iar echipele au prezentat proiectele in fata unui juriu format din specialisti din cadrul companiei si au fost sustinuti de profesorii coordonatori (prof. univ. dr. Alina Mihaela Dima, conf. univ. dr. Valentina Ghinea, Shahrazad Hadad).

  • Evaluare si feedback din partea cadrelor didactice, dar mai ales din partea specialistilor mediului de afaceri;
  • Oportunitati de traning si angajare pentru studentii FABIZ;
  • Promovarea facultatii in randul comunitatii de afaceri pe plan national si international.

Structura juriului de la Semifinalele Brandstorm a fost compusa din urmatorii membri:

  • Magdalena Cring – HR Director;
  • Camelia Man – Commercial Director Active Cosmetics Division;
  • Alina Capatina – Medical Manager La Roche Posay;
  • Diana Schmidt – Product Manager La Roche Posay;
  • Andreea Cuibar – Digital & CRM Project Manager;
  • Mirela Nemtanu – Corporate Communication & Regulatory Affairs Manager.

In urma evaluarii s-au calificat in finala pe Romania 6 echipe: 3 de la FABIZ, 1 REI, 1 Marketing si 1 SNSPA, dupa cum urmeaza:

1. EI TEAM (ASE-REI): L. PLESCAN; C.RONTIU; N.MHOS
2. OKLM TEAM (ASE- FABIZ-Master): K.MOUSSIAUX; L.TIERCE; M.BRANDAO DE CARVALHO
3. SYNERGY TEAM (ASE-MARKETING): A.BABANICA; D.SIMON; A.SCARLAT
4. NAV TEAM (ASE-FABIZ-Master): A.VASILE; V.UNGUREANU; M. STOIANOVICI
5. MAD WOMEN TEAM (ASE – FABIZ-licenta): S.SANDICA; L. SERBANESCU; A.ROMAN
6. THUNDERBOLT TEAM (SNSPA – MANAGEMENT): C.CIOBANU; I. DOROBANTU; E.MANEA

In urma evaluarii s-au calificat in finala pe Romania 6 echipe: 3 de la FABIZ, 1 REI, 1 Marketing si 1 SNSPA, dupa cum urmeaza:

1. EI TEAM (ASE-REI): L. PLESCAN; C.RONTIU; N.MHOS
2. OKLM TEAM (ASE- FABIZ-Master): K.MOUSSIAUX; L.TIERCE; M.BRANDAO DE CARVALHO
3. SYNERGY TEAM (ASE-MARKETING): A.BABANICA; D.SIMON; A.SCARLAT
4. NAV TEAM (ASE-FABIZ-Master): A.VASILE; V.UNGUREANU; M. STOIANOVICI
5. MAD WOMEN TEAM (ASE – FABIZ-licenta): S.SANDICA; L. SERBANESCU; A.ROMAN
6. THUNDERBOLT TEAM (SNSPA – MANAGEMENT): C.CIOBANU; I. DOROBANTU; E.MANEA

Brandstorm 2016

FSDE

Forum for Sustainable DevelopmentAcademia de Studii Economice Bucureşti (ASE) în parteneriat cu  Business Club şi Asociația Pro Magna  organizează anual  Forumul pentru Dezvoltare Durabilă şi Antreprenoriat (FSDE). 

Acest eveniment s-a născut din dorinţa de a rezolva problema colaborării  la un nivel scăzut, cu care se confruntă România,  dintre guvern, mediul academic şi mediul privat.

Forumul pentru Dezvoltare Durabilă şi Antreprenoriat reprezintă mesajul cadrelor didactice, al membrilor statului şi al tinerilor români care și-au dorit o schimbare în societate. Astfel, în anul 2014 a fost creată această platformă de dezbatere unde reprezentanții celor trei medii au avut posibilitatea să discute probleme şi să elaboreze strategii și soluții.

OBIECTIVE

  • Consolidarea relaţiilor dintre cele trei medii pentru a elabora strategii eficiente ale politicii publice;
  • Crearea unei platforme care să ofere cât mai multe informaţii legate de aceste domenii;
  • Realizarea unor cercetări relevante şi interconectarea specialiştilor din diferite domenii,  pentru a dezvolta strategii guvernamentale şi de business;
  • Informarea studenţilor cu privire la mediul economic şi politic pentru a-i provoca la participarea activă în cadrul conferinţelor;
  • Dezvoltarea relaţiilor membrilor Academiei de Studii Economice cu reprezentanţii guvernului pentru crearea unui context de colaborare eficientă între cele doua entităţi.

 

În 2016 FSDE a ajuns la cea de a III-a ediție a evenimentului și a reușit să adune peste 1500 de participanţi, 80 de vorbitori și o abordare mai diversificată a temelor de dezbatere datorită implicării tuturor celor 11 facultăţi din cadrul ASE la eveniment.

Temele abordate în cadrul conferințelor sunt diverse, acomodând atât subiecte de interes pentru studenți precum și subiecte relevante facilitării colaborării dintre Guvern și mediul academic; câteva exemple de la ultima ediție: Wearable Technology, The Future of Energy, Agrigulture’s Role in Romania’s Economy, From Efficiency-Driven to Innovation-Driven Economy, Refugee Crisis and How It Affects Economy, Trends in Entrepreneurship: Social Entrepreneurship etc.

Interesul tinerilor pentru dezvoltarea lor personală și profesională, preocuparea lor față de problemele actuale pe care țara noastră le întâmpină, dar și interesul faţă de mediul business au creat contextul optim pentru dezbaterea problemelor şi propunerea unor soluții pentru rezolvarea acestora acestea.

Academia de Studii Economice din București consideră FSDE o soluție serioasă și îndelung practicată cu succes în alte societăți dezvoltate, ce reprezintă metoda optimă de colaborare între mediul academic, mediul de afaceri și Guvern.

MANAGEMENT CONSULTING

Management consultants tackle a wide range of business problems and provide solutions for a variety of companies. Constantly exposed to many of the corporate world’s greatest challenges, consultants engage in a vast range of projects across different industries, and face the intellectual challenge of pushing themselves to the limit as they tackle complex business problems.

This Course aims to dive into the topic of Management Consulting, showcasing the ins and outs of the job and what it’s really like to work in this field. Participants will study real-life examples that illustrate the many tasks and challenges consultants face. (more details on fabiz.ase.ro/consulting)

management-consulting-fabiz-ey-atk
FABIZ 25

In perioada 21 – 25 noiembrie 2017, au avut loc manifestări prilejuite cu ocazia sărbătoririi a 25 de ani de la înființarea Facultății noastre. Aceste manifestări au debutat in ziua de 21.11.2016 cu o conferință festiva ce a avut loc in Aula Magna, la care a participat Excelenta Sa, Ambasadorul Germaniei Werner Hans Lauk, precum si alți invitați din partea Ambasadei Austriei in Romania, a DAAD-ului si a Institutului Francofoniei in Romania, reprezentanți din mediul de afaceri, alumni si actuali studenți. Festivitatea a fost onorata de prezenta tuturor Decanilor de la înființarea facultății și până astăzi precum și a unui număr mare de cadre didactice care au predat de-a lungul timpului la FABIZ.

FABIZ 25 de ani

Contact

Pentru orice nelamurire iti stam la dispozitie. Scrie-ne un mesaj si te asiguram ca iti vom raspunde cat de repede putem.